După ce am schițat conceptul în episodul trecut, este momentul să trecem la lucruri serioase.
Pentru a face jocul interesant și provocator, am început să adaug elemente care să aducă complexitate jocului, dar cu grijă, să nu pierd din vedere esența lui, și cu gândul la eventualii jucători, cu speranța că nu voi pierde prea mult dintr-o nișă, deoarece cu siguranță când complici un joc poți să pierzi o nișă de jucători și să câștigi o alta.
Una dintre legile nescrise ale creării jocurilor este că trebuie să fii atent la ce-i place jucătorului, nu creatorului. Dar până ajung la teste, pentru a observa ce este acceptat și ce nu de către aceștia, am introdus diferite elemente, inspirate din diverse surse: jocuri video, board games, filme sau chiar simple imagini de pe Midjourney.
Fiecare caracter are propria tablă pe care sunt redate caracteristicile, armele și buzunarele disponibile acelui caracter.
Cărțile de joc sunt împărțite în patru categorii: Mine, Alchimie, Artizan și Magie.
Există diferite tipuri de construcții. Cărțile pot fi accesate doar după ce achiziționezi clădirea aferentă tipului de carte.
Și în final… regulamentul (încă în lucru):
INTRODUCERE
Părăsit și în ruine, orașul Kronstadt a fost prădat și jefuit. Tot ce a rămas în picioare este Biserica Neagră din centrul orașului. Mai poți găsi câțiva comercianți ambulanți care afirmă că în spatele zidurilor Bisericii Negre ar fi depozitate cantități impresionante de aur. În speranța că te vei îmbogăți, pornești spre Biserica Neagră, dar nu ești singurul…
Acronime:
PA = punct de acțiune.
WIP = work in progress (încă în lucru).
Jocul începe cu jucătorii având o Iscoadă lângă cel mai apropiat Post Comercial din imediata apropiere a bazei.
Fiecare jucător începe jocul cu 30 de bani. Un jucător poate avea maxim 6 caractere: 2 Arcași, 2 Cavaleri și 2 Iscoade. Se alege jucătorul de început și se continuă în sensul acelor de ceasornic.
O zi din joc se termină când toți jucătorii și-au terminat PA-urile. Fiecare jucător are la dispoziție 5 PA în fiecare zi. Cu acestea jucătorul poate: să miște un meeple, să repoziționeze meeple-ul, să atace, să demonteze, să monteze, să cumpere, să vândă, să extragă cărți.
La începutul fazei de noapte, fiecare jucător primește 5 bani. În faza de noapte, strigoii se plimbă pe rând, aleator pe hartă (WIP).
Jocul se termină la finalul unei zile, când apar următoarele condiții:
- un jucător are baza plină de cutii;
- a rămas doar un jucător pe tabla de joc;
- toate cutiile din Biserică au fost livrate la bazele jucătorilor. În acest caz, câștigă cel care are cutiile cu cea mai mare valoare însumată. În caz de egalitate, se evaluează valoarea clădirilor și a cărților. Dacă și după această evaluare este egalitate, aceștia sunt câștigători.
ACTIUNI
DEPLASAREA
Deplasarea unui obiect sau a unui Meeple consumă un PA pentru fiecare mișcare. Deplasarea jucătorilor se poate face atât lateral, cât și diagonal, dar un Meeple nu poate sări peste alt Meeple, peste ziduri sau construcții și nu poate ocupa un spațiu în care există deja un Meeple (Excepție dacă aceștia sunt pe nivele diferite). Este permisă deplasarea pe diagonală în cazul în care se întâlnește colțul unui zid sau al unui obiect. Nu este permisă deplasarea pe diagonală dacă spațiul conectat la colțul unui zid sau al unui alt obiect este ocupat.
Orientarea Meeple-șilor se face strict pe lateral.
Dacă se dorește reorientarea unui Meeple, se consumă un PA. Reorientarea combinată cu deplasarea consumă doar un PA.
Deplasarea în catacombe se realizează identic cu cea de la suprafață, cu specificația că un Meeple nu poate ocupa centrul unui modul, acesta având, conceptual, un stâlp în centrul său. Coborârea în catacombe consumă un PA.
Pentru a arăta că Meeple-șii se află în catacombe, aceștia se pun culcați. În catacombe, când un Meeple trece pe sub un zid sau alt obstacol aflat la suprafață, se va așeza culcat pe zid sau obstacol.
În catacombe există portaluri (fiecare număr sau literă reprezintă un portal). Acestea au legătură cu numărul sau litera diagonal opuse.
Pentru a trece printr-un portal, îți trebuie un Scroll de Portal sau Cartea Portalurilor. Nu pot fi așezate două obiecte suprapuse în joc, cu excepția Meeple-șilor din catacombe, caz în care aceștia sunt așezați culcat, pe obiectul sau zidul de la suprafață sau sub Meeple-ul aflat la suprafață.
Deplasarea cutiilor mici se poate face doar lateral, doar dacă este un Meeple lângă ele și consumă 1 PA.
Deplasarea cutiilor mari se poate face doar lateral, doar dacă este un Meeple lângă ele și consumă 2 PA. Culcarea sau ridicarea cutiilor mari consumă 1 PA. Cutiile nu pot fi coborâte în catacombe, dar pot fi așezate pe spațiile de acces în catacombe, ceea ce duce la blocarea acelui acces. Cutiile așezate pe accesul în catacombe nu pot fi mișcate de Meeple-șii din catacombe.
ATACUL (WIP)
Atacul jucătorilor se poate face în orice direcție, atât lateral cât și diagonal, atât timp cât cel care atacă are inamicul în față sau lateral față.
Este permis atacul pe diagonală în cazul în care se întâlnește colțul unui zid sau al unui obiect. Nu este permis atacul pe diagonală dacă spațiul conectat la colțul unui zid sau al unui alt obiect este ocupat. Un atac consumă un PA.
ALTE ACTIUNI (WIP)
Montarea sau demontarea de uși, capcane, baricade, pontoane (consumă un PA).
Folosirea unei construcții consumă 5 PA (Laborator, Post Comercial, Atelier, Artefact, Mină). Toate obiectele care se extrag din Cărți se depun în bază. Dacă vrei să dai unul din obiecte unui Meeple, acesta trebuie să vină până la bază. În bază pot fi ținute maxim 4 obiecte (câte unul pe fiecare slot). Un jucător poate să fure obiectele altui jucător dacă ajunge lângă ele și are spații libere în rucsac, această acțiune consumând un PA.
CONSTRUCȚII
Achiziționarea unei construcții se face la un Post Comercial. După plata construcției, aceasta se pune pe unul din cele 3 spații de lângă bază, cu excepția minelor care apar aleator (conform regulamentului). Minele se găsesc doar în catacombe. La descoperirea unei mine, se plasează 4 piese de mină (câte 2 de fiecare parte) la marginea tablei de joc, indicând prin intersectarea coordonatelor acestora poziția minei.
Se pot extrage 3 cărți de mină din fiecare mină, la fiecare extragere îndepărtându-se o piesă de la marginea jocului. Când rămâne o singură piesă, aceasta se îndepărtează automat.
MEEPLE-șii
Fiecare Meeple are un rucsac. Depinzând de tipul de Meeple, rucsacul are unul, două sau patru buzunare. În buzunare pot fi cărate obiectele care au această proprietate. Dacă un Meeple este omorât, tot ce are în rucsac este pus pe locul unde a fost omorât.
Presupun că în această fază jocul are destulă densitate și profunzime, așa că mă opresc aici și ar trebui să încep testele, dar până la teste trebuie să termin platforma jocului.
Și astfel am ajuns la zi. În episodul următor voi lucra tehnic, în programul de calculator Corel Draw, pregătirea fișierului pentru tăierea cu laser a pieselor din componența platformei jocului.
Înclinat și plin de respect vă salut cu drag,
al vostru Ștefan.