Am revenit cu un nou episod în care vă voi prezenta pe scurt cele mai importante proiecte începute, dar nefinalizate.
Un prim proiect a fost început acum 13 ani, fără intenția de a-l face public (mai ales din cauza implicațiilor legate de drepturile de autor), realizat doar din dorința de a combina un board game cu un joc video. Rezultatul: World of Warcraft Monopoly. În afara de tabla de joc, asemănătoare cu Monopoly, mecanica jocului ar fi trebuit să fie diferită: nu cumpărai proprietăți, ci le cucereai; dacă ajungeai pe o secțiune a unui oponent, alegeai să-i plătești tribut sau să te lupți. Cam așa l-am gândit. Din păcate, nu mai am decât tabla de joc. Stare proiect: 20%; Intenție de finalizare: minimă.
În continuare, nu neapărat în ordinea începerii proiectelor, vă prezint “Battleship Hex“. Acest proiect a pornit de la ideea de a transforma un simplu joc din copilărie într-un adevărat board game. Jocul ales este clasicul Battleship. Rezultatul este un joc multiplayer (2 – 6 jucători) în care te deplasezi pe baza unui număr limitat de acțiuni și ataci cu ajutorul zarului, dar rezultatul depinde de distanța aleasă și de cărțile deținute. În plus, are elemente generale de hazard care afectează harta, ceea ce duce constant la decizii de schimbare a tacticii. Stare proiect: 25%; Intenție de finalizare: medie.
Pentru că îmi plac jocurile de tip “Tile placement,” am conceput un joc care are la bază acest tip de mecanică. Jocul l-am numit “Mine și Șine” (Mines & Rails). L-am gândit să poată fi jucat de maxim 4 jucători, în deplasare (în tren), astfel încât toate componentele sunt magnetice. Principiul de bază este acela că ai o gară (punct de plecare) și în fiecare etapă sunt descoperite diferite zăcăminte. Tu trebuie să ajungi, pe cheltuiala ta, cu șinele la acele mine și să extragi minereul. În următoarea etapă, minele apar aleator în alte părți, deci trebuie să regândești și să reconfigurezi șinele. Stare proiect: 70%; Intenție de finalizare: mare.
După achiziționarea unui laser, m-am gândit la un joc mecanic în care licitezi și negociezi pentru a achiziționa piesele necesare construirii de mașini cu anumite specificații date. Jocul, numit “Junk Cars“, cred că va ajunge ulterior ca mini-joc integrat într-un proiect mai mare numit “Hit & Run”, dar care în acest moment are doar câteva texte schițate. Stare proiect: 10%; Intenție de finalizare: mare pentru “Hit & Run”.
Time Travel Tanks: Un joc strategic pentru 2 jucători care combină tancuri și tehnologia călătoriilor în timp. Conceput acum mai bine de 10 ani, când credeam că toate board game-urile se joacă cu zaruri. În acest moment, consider că majoritatea regulilor acestui joc ar trebui regândite și readaptate pentru ca elementul de hazard (zarurile) să fie înlocuit cu unul pur strategic (numărul de acțiuni), dar trebuie testat. Stare proiect: 90%; Intenție de finalizare: medie (în special datorită nișei în care se așează: doar pentru 2 jucători, cu tancuri și time-travel).
Un joc simplu, matematic, cu cărți: “Sparge codul“. Nimic pretențios aici, doar m-am jucat cu conceptul de indicii. Poate fi jucat de la 2 persoane până la un stadion! Cine se folosește de indicii mai repede și mai bine va afla codul și astfel va câștiga jocul. Stare proiect: 95% (mai trebuie testat); Intenție de finalizare: medie.
Penultimul joc pe care îl prezint este “Cursa Capcanelor“. La acest proiect am lucrat probabil cel mai mult până acum; este cel mai avansat și cel mai testat. La bază, este un “racer” în care blochezi adversarii cu capcane și te folosești de cardurile primite pentru a scăpa la rândul tău de acestea. Număr de jucători: 2 – 6. Stare proiect: 95%; Intenție de finalizare: foarte mare.
Și în final, am ajuns la jocul care a pus în mișcare acest blog: “Kronstadt“. Un joc pentru maxim 4 jucători în care trebuie să îți însușești aurul aflat în biserica (neagră) din mijlocul orașului, aflat în ruine după invazia tătarilor. Inspirat din istoria orașului natal (Brașov), acesta are elemente medievale (cavaleri, arcași și tâlhari) și elemente din cultura folclorică (fantome). Jocul mai conține: alchimie, magie, inginerie și minare. Se bazează pe adunarea și administrarea resurselor și pe tactici și strategii pentru grupul de caractere pe care le ai și cu care vei încerca să iei aurul din biserica aflată în mijlocul orașului. Mai multe detalii vor fi prezentate în episoadele viitoare, în care voi detalia fiecare element. Stare proiect: 60%; Intenție de finalizare: foarte mare (cu prioritate).
Acestea au fost cele mai importante proiecte. Mai am o duzină de proiecte dar care sunt în faze atât de incipiente încât încă nu merită prezentate aici.
Mulțumesc pentru atenție, ne reîntâlnim în episodul următor.
Înclinat și plin de respect vă salut cu drag,
al vostru Ștefan.